Radiowa Czwórka brzmi dobrze

Środa, 25 stycznia 2017
Od 1 września 2016 roku Czwórka zaczęła nadawanie w systemie DAB+ i przez internet. Zmiana sposobu docierania programu do grupy odbiorców była odpowiedzią na ich potrzeby. Dziś nikt nie ma wątpliwości – Czwórka ma się dobrze, a nawet lepiej! Z początkiem września Zarząd Polskiego Radia S.A. zdecydował się na innowacyjny krok w związku z nadawaniem czwórkowych audycji. Od tego momentu młodzieżowa stacja nadaje swoje audycje za pośrednictwem internetu oraz systemu DAB+. Od września ilość połączeń z Czwórką w sieci nawiązywanych przez słuchaczy stale rośnie. Z monitoringu przeprowadzonego przez Biuro Informatyki i Telekomunikacji Polskiego Radia wynika, że liczba wszystkich połączeń (w tym tych wielokrotnie nawiązywanych z jednego komputera) w trzecim kwartale 2016 roku wynosiła średnio 25 tys. połączeń na dobę, podczas gdy u progu 2017 roku stan ten przekroczył 40 tys. To nie wszystko. Żywotność radiowej Czwórki mierzona jest również aktywnością redaktorów prowadzących i słuchaczy w mediach społecznościowych. Czwórka zbliża się do 160 tys. fanów na facebookowym fanpagu , a już dziś jest niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o aktywność subskrybentów na profilu. Osiągnięto poziom 18 tys. osób śledzących stronę Czwórki na Instagramie, tzw. followersów. Pozyskano nowych użytkowników Snapchata, a aktywne działania na kanale Czwórki na Youtubie przyniosły łącznie prawie 4 mln wyświetleń. Niesłabnąca atrakcyjność Czwórki związana jest również z bogatą ofertą w ramówce. Wśród audycji zasługujących na uwagę wyróżnić można m.in. „Strefę prywatną”. W trakcie dwugodzinnego programu gospodarz – Jakub Jamrozek – porusza tematy dotyczące problemów, z którymi mierzą się współcześnie młodzi ludzie, pokazując sposoby radzenia sobie z nimi. Audycja została doceniona przez Fundację Inspiratornia i zajęła drugie miejsce w konkursie „Uzależnienia XXI wieku”. Słuchaczy nastawionych na muzyczne doznania mogą zainteresować audycje takie jak „Będzie głośno”, czy „Muzyka Dobrego Słowa”. Pierwsza to propozycja dla młodych muzyków, którzy nie mają jeszcze podpisanych kontraktów z wytwórniami. Prowadzący audycję Damian Sikorski zaprasza do studia Czwórki zespoły, którzy mają okazję zaprezentować się szerszej publiczności na antenie Czwórki i za pośrednictwem Polskiego Radia zaistnieć również w świadomości odbiorców w mediach społecznościowych. W programie przy współudziale słuchaczy tworzona jest lista przebojów nieznanych wykonawców, zaś w specjalnie przygotowanej aplikacji na portalu społecznościowym Facebook i na stronie internetowej radiowej Czwórki słuchacze wybierają najciekawszy zespół. Druga z wymienionych propozycji to audycja publicystyczno-muzyczna prezentująca bogactwo tzw. muzyki chrześcijańskiej, w której prowadzący – Małgorzata Bartas-Witan i Przemysław Goławski – ukazują wielość gatunków, wykonawców oraz ciekawe życiorysy twórców tej dziedziny muzyczno-społecznej. Czwórka ma w swojej ofercie również wiele konkursów, koncertów i innych atrakcji. W studiu Czwórki regularnie odbywają się koncerty na żywo z udziałem słuchaczy. Ostatnio gościły tu zespoły: Chonabibe, Fair Weather Friends, Max Brawura, Coals, Tekno oraz Łyko. Koncerty są transmitowane na antenie i na facebooku, można też do nich wracać na stronie internetowej w Czwórki i na czwórkowym kanale Youtube. Warto wspomnieć również o audycjach wyjazdowych Czwórki „PlenAir”, podczas których można spotkać dziennikarzy Czwórki w plenerowym studiu, zobaczyć jak pracują, wziąć udział w audycji, konkursach i zabawach, a także zrobić sobie zabawne zdjęcie w czwórkowej fotobudce.
« wstecz